4 فواید باورنکردنی خرمای خشک برای سلامتی

بر اساس شواهد موجود از تحقیقات، خرماهای خشک با مواد معدنی و ویتامین‌هایی همچون ویتامین A، B5، K، C، فیبر و غیره غنی هستند. این موارد گفته شده‌اند که در بهبود بسیاری از بیماری‌ها مانند یبوست، مشکلات مو و پوست کمک می‌کنند. همچنین، برای بهبود سلامتی قلبی-عروقی، سلامت استخوان و غیره مفید هستند. کشت خرماها هزاران سال است که ادامه دارد و ما می‌توانیم آن‌ها را به صورت خشک یا تر مصرف کنیم. خرماهای خشک، خرماهایی هستند که پوست‌شان چروکیده و سخت است و دارای رطوبت نیستند. آیا می‌دانستید که خرماها علاوه بر اینکه خوشمزه، شیرین و غنی از مواد معدنی و ویتامین‌ها هستند، به عنوان جایگزین شکر عالی محسوب می‌شوند و برای افزایش سلامتی بدن بسیار مفید هستند؟ این مقاله بیشتر در مورد مزایای خرمای خشک مانند… توضیح می‌دهد.

روده‌های سالم یکی از عوامل اساسی برای زندگی سالم است

با توجه به دلایلی که به یبوست منجر می‌شوند، از جمله کمبود فیبر در غذا، نیازمندیم بیشتری از فیبر را برای حرکت آسان روده در بدنمان مصرف کنیم. خرماهای خشک که غنی از فیبر هستند، به عنوان ملین طبیعی شناخته می‌شوند. آن‌ها شامل فیبرهای حل شونده و غیرحل شونده هستند که عمل ملینی دارند، احساس سیری را تحریک می‌کنند و با افزایش ماده مزاجی و ترشحات آنزیم‌های گوارشی، روده شما را تمیز نگه می‌دارند. بنابراین، برای داشتن گوارش آسان، خوردن این نوع خرماها بسیار توصیه می‌شود.

جوان سازی پوست

تحقیقات بسیاری مزایای خرماهای خشک برای پوست را اثبات کرده‌اند. ویتامین A، B5، K و ویتامین C موجود در این نوع خرماها به دست آوردن پوستی جوان و درخشان کمک می‌کنند. این ویتامین‌ها برای تعمیر آسیب‌های پوست، نرم کردن و تغذیه پوست، بهبود کیفیت و بافت پوست بسیار مفید هستند. خاصیت ضداکسیدانی این خرماها همچنین با علی‌کرم کردن روند پیری مبارزه می‌کند. بنابراین، فراموش نکنید که برای داشتن پوستی درخشان و جوان، خرماهای خشک را مصرف کنید.

غنی از ویتامین B5

بسیار توصیه می‌شود که آن‌ها را روزانه مصرف کنید. به عنوان ثابت شده در بسیاری از تحقیقات، ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگری مانند ویتامین C، آهن و کلسیم موجود در این خرماها می‌توانند در تولید سالم مو کمک کنند و به طور موثری از ریزش مو جلوگیری کنند. بنابراین، تردید نکنید و این نوع خرماها را به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید.

فرق خرمای خشک و رطب

این نوع خرماها به سلامتی طبیعی قلب کمک می‌کنند. آن‌ها کم چربی و کلسترول هستند و به دلیل کاهش لیپوپروتئین با چگالی پایین، در حمایت از سلامتی قلبی-عروقی مفید هستند. در ضمن، از آنجایی که خرماهای خشک غنی از پتاسیم هستند، برای کنترل فشار خون مفید هستند. بنابراین، این خرماها برای سلامتی قلبی-عروقی بسیار مفید هستند.

درآخر

خرماهای خشک به عنوان منابع خوبی از کلسیم شناخته می‌شوند که برای درمان کمبود کلسیم و بهبود سلامت استخوان مفید هستند. بنابراین، آن‌ها برای داشتن استخوان‌های قوی، توسعه استخوان در کودکان، سلامت دندان و جلوگیری از استئوپوروز مفید هستند. بنابراین، مصرف خرماهای خشک بسیار توصیه می‌شود. تردید نکنید و این نوع خرما را به رژیم غذایی روزانه خود اضافه کنید. چندین مطالعه نشان داده است که این نوع خرماها غنی از آهن هستند و به عنوان منبع عالی آهن شناخته می‌شوند. آهن نقش حیاتی در تنظیم جریان اکسیژن و حفظ سلول‌های خونی ایفا می‌کند. بنابراین، به عنوان اجزای اصلی هموگلوبین شناخته می‌شوند. بنابراین، مصرف خرمای خشک برای پیشگیری از کم‌خونی بسیار توصیه می‌شود.

surena bidram
ارسال دیدگاه